Du har følgende muligheder for returnering:
-
For varer købt på matas.dk skal du oprette en sag til Kundeservice gennem vores retur- og reklamationsportal som du finder her. Så er vi sikre på, at vi har alle de nødvendige oplysninger til en hurtig sagsbehandling.
Du modtager en mail, der bekræfter når vi har modtaget og behandlet din returordre og refunderet beløbet. For varer købt med gavekort, tilbageføres de på et gavekort.
- Alternativt kan varen returneres i alle vores Matas butikker*. Dette gælder uanset om den er handlet i butik eller på webshop.
*Hvis du ønsker at returnere varer købt på matas.dk, i en Matas butik har du 30 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag du modtog din ordre, under følgende forudsætninger:
- Varen er ubeskadiget og i ubrudt emballage
- Du kan fremvise dit digitale byttemærke eller den faktura, du har modtaget med din ordrebekræftelse.
- For varer købt på kreditkort tilbageføres beløbet på samme kreditkort
- For varer købt med gavekort, tilbageføres de på et gavekort jf. Matas handelsbetingelser afsnit 6.4
- Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.
- Du kvitterer med underskrift samt tydelig navn og adresse*
- Varen byttes senest 30 dage efter den dag, du modtager din ordre ved køb på matas.dk
- Loven tillader ikke, at Matas kan tilbyde dig bytteservice ved køb af håndkøbsmedicin og lægemidler til dyr.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Husk at gemme postkvittering for indlevering af pakken samt track and trace nummer.
*Du skal opgive dit navn, adresse og telefonnummer, så vi kan overholde fakturakrav og har mulighed for at varetage vores legitime interesse i at bekæmpe svindel, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1 litra c (retlig forpligtelse) og litra f (legitim interesse).
Et Matas byttemærke ser således ud