Oprettelse af abonnement
Du kan blive abonnementskunde ved at oprette et abonnement på et eller flere af de produkter, vi tilbyder hos Matas. Vælg dine produkter og klik på 'Abonner Herefter kan du vælge, hvor ofte du vil have produkterne leveret. Du kan også oprette abonnementer i vores butikker.
Matas sender produkterne med den valgte frekvens til din angivne adresse med den leveringsform, du har valgt. Leveringen fortsætter, indtil du selv opsiger eller ændrer dit abonnement. Prisen for levering varierer afhængigt af hvilken fragtform du vælger. Der vil altid være en fri fragt mulighed.
Du kan købe flere abonnementer samtidig på Matas.dk, ligesom du altid kan senere tilføje flere. Det foregår helt på samme måde som da du første gang oprettede et abonnement.
Du kan finde en oversigt over hvilke produkter vi tilbyder på abonnement:
Se hvilke produkter her
Bindingsperiode og rabatter
Der er ingen bindingsperiode på de produkter, du sætter i abonnement. Du kan opsige når som helst, blot husk at gøre det senest 48 timer inden din næste levering, hvis du ikke ønsker denne.
Du opsiger dit abonnement ved at logge ind på din Club Matas profil og gå til menu-punktet 'Mit abonnement'.
Du får 20% rabat på normalprisen, medmindre produkterne er i kategorien 'Fast Lav Pris'. Hvis der er en kampagne på produktet, du vil abonnere på, sikrer Matas, at du får den bedste rabat nu og her. Efterfølgende får du 20% rabat på normalprisen på de kommende abonnementsleveringer.
Bemærk: Dit abonnement kan ikke kombineres med Club Matas personlige tilbud samt andre kampagner såsom 3 for 2 på helse, procent- og krone rabatter samt kampagner, der giver ekstra point. Skulle din abonnementsvare være på et tilbud med større besparelse end din abonnementspris betaler du fortsat for din abonnementspris. Dog vil den samlede besparelse over tid være større end ved de enkelt stående tilbud - samtidig med at vi sender varen i dit individuelle frekvensbehov.
Opsigelse og ændring af abonnement
Du kan opsige eller ændre dit abonnement helt frem til 48 timer før din næste levering. Hvis du ikke når at lave ændringerne inden da, træder de i kraft ved den næste levering. Log ind på din profil og gå til ’Mine abonnementer’ for at opsige eller ændre dit abonnement.
Pointoptjening ved abonnement
Du optjener point på samme måde som ved almindelige køb på Matas.dk eller i Matas butikker. Du optjener både point ved oprettelse af abonnement og ved hver levering. Du får 1 point for hver 10 kr., du handler for, og som Plus medlem kan får du 3 point for hver 10 kr.
Hvis du vil vide mere så læs her:
Sådan optjener du point
Tilføjelse af varer til kommende abonnementslevering
Du kan oprette flere abonnementer samtidig på Matas.dk og senere tilføje flere. Under ’Mine abonnementer’ på Matas.dk kan du se en samlet oversigt over dine abonnementsprodukter. Du kan også købe enkeltvarer samtidig med, at du opretter et abonnement. Du får gratis fragt, når der er mindst én abonnementsvare i kurven.
Du kan tilføje varer til en kommende abonnementslevering helt frem til lørdag kl. 23.59 ugen før din næste levering. Tilføj varer ved at foretage et almindeligt køb på Matas.dk og vælge ’Levering med dit abonnement’ ved check out. Vi sender reminder-mails forud for din næste levering, så du ikke misser muligheden for tilføje varer. Denne mulighed gælder ikke varer fra Matas Specialvarelager eller andre eksterne leverandører.
Når du opretter et abonnement, kan du købe alle de enkeltvarer du vil samtidig. Du får til og med gratis fragt – det gør du nemlig altid, når der er bare én abonnementsvare i kurven.
Levering: adresse, frekvens og fragtfirma
Du får altid mulighed for fri fragt på din abonnementslevering. På første levering kan du vælge leveringsform, herefter kan Matas ændre leveringsformen. Du kan tilføje flere produkter til leveringen helt frem til lørdag kl. 23.59 ugen før din næste levering for at opnå fri fragt. Du vælger leveringsform ved første abonnementslevering og kan vælge mellem PostNord, DAO, GLS eller levering til din lokale Matas butik. Efter første levering kan Matas ændre fragtformen, men altid til den adresse, du har valgt. Du kan ændre leveringsadresse og -form under 'Mine abonnementer' på Matas.dk.
Du kan vælge frekvens for din abonnementslevering i kurven (ved første køb) eller på din profil (efter første køb). Ændringer kan foretages under 'Mine abonnementer' på Mit Matas. Du kan også rykke din kommende levering eller sætte dit abonnement på pause i op til 3 måneder. Ændringer skal meddeles senest 48 timer før de skal træde i kraft.
Har du flere produkter på abonnement leveres disse med samme leveringsform og til samme leveringsadresse.
Hvordan vælger jeg frekvens for min abonnementslevering?
Du kan vælge frekvens for din abonnementslevering flere steder.
På produktsiden, når du er i gang med at oprette et abonnement
I kurven
På din profil
Du kan til enhver tid ændre på din valgte frekvens. Det gør du på Mit Matas under 'Mine abonnementer'. Herinde har du også mulighed for at rykke din kommende levering, eller sætte dit abonnement på pause i op til 3 måneder.
Er leveringen af mine abonnementsvarer altid gratis?
Det er altid mulighed for at få fri fragt på din abonnementslevering. På første levering kan du selv vælge hvilken leveringsform du ønsker, herefter forbeholder Matas sig rettet til at ændre din leveringsform.
Du kan altid tilføje flere produkter til leveringen helt frem til lørdag kl. 23.59 ugen før din næste abonnementslevering. Dermed kan du opnå mulighed for fri fragt på de ekstra produkter du mangler. Det gælder også selvom disse produkter ikke er på abonnement. Vi sender dig en reminder-mail forud for din næste levering, så du aldrig går glip af muligheden for fri fragt.
Returnering og reklamation
Du kan bytte dine abonnementsvarer på samme måde som andre varer købt på Matas.dk. Returneringen kan gøres i en Matas butik eller ved at oprette en retur gennem vores retur- og reklamationsportal.
Det er samme portal, hvori du kan henvende dig såfremt en vare er defekt ved modtagelse eller pakken ikke bliver leveret som forventet.
Hvis du fortryder din abonnementslevering og er din pakken afsendt skal du ligeledes oprette en sag i ovenstående portal, hvorefter du vil blive hjulpet til at returnere.
Nogle af varerne i min abonnementslevering er beskadiget eller min levering er fejlbehæftet - hvad gør jeg?
Hvis du modtager en defekt vare, eller der mangler en eller flere varer i ordren, skal du oprette en sag gennem vores retur- og reklamationsportal.
Her bedes du oplyse dit ordrenummer og hvorvidt kassen var beskadiget ligesom du ligeledes kan blive bedt om at sende os et billede af den defekte vare/kasse.
Hvordan betaler jeg mit abonnement?
For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling med betalingskort. Har du flere produkter på abonnement, benyttes samme betalingskort til dem alle.
Du kan til enhver tid ændre betalingskort under ’Mit betalingskort’ på Min profil på Matas.dk.
Når du opretter et eller flere produkter på abonnement accepterer du, at Matas automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort du har knyttet til abonnementet. Pengene trækkes hver gang Matas afsender abonnementsprodukterne til dig. Det er ikke muligt at anvende gavekort som betalingsmiddel når du opretter et abonnement.
Dine betalings- og kortoplysninger bliver gemt hos Matas PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner, Reepay. Det er kun Reepay - og ikke Matas - som får adgang til dine kortoplysninger. Oplysningerne opbevares i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført.
Opsiger du dit abonnement vil dine kortoplysninger forsat blive gemt på din Club Matas profil, og du kan vælge at bruge dem, når du handler på Matas.dk. Du kan til enhver tid slette eller ændre gemte betalingskortoplysninger under ’Mit betalingskort” på Min profil på Matas.dk.
Opsiger du alle dine abonnementer, vil dine kortoplysninger forsat blive gemt på din Club Matas profil og du kan vælge at bruge dem, når du handler på Matas.dk.
Du kan til enhver tid slette eller ændre gemte betalingskortoplysninger under ’Mit betalingskort’ på Min profil på Matas.dk.
Hvornår får jeg penge retur for en annulleret ordre?
Når du bestiller varer på Matas.dk, reserverer vi samtidig beløbet på den konto, der hører til dit betalingskort. Vi trækker ikke beløbet. Hvis du har betalt med Dankort, vil beløbet være frigivet inden for 1-3 hverdage. Har du betalt med MasterCard, Diners Club, VISA eller VISA-elektron sker det ved næste saldoopgørelse.