Matas kundeservice

Club Matas point

  • Opdateret

Hvordan fungerer Club Matas point?

Du optjener point hver eneste gang du handler i en Matas butik og på matas.dk og samtidig viser dit medlemskort. På matas.dk skal du være logget ind for at optjene point på dit køb.

Der kan gå op til 48 timer før din pointsaldo opdateres efter et køb. Har du shoppet på matas.dk kommer pointene ind på din profil, når din ordre er faktureret og afsendt. Hvis du har handlet i en butik og glemt at fremvise dit medlemskort, kan du sende et billede af din kvittering til kundeservice her så undersøger vi sagen.

På din kvittering eller faktura kan du altid se hvor mange point, du har optjent. Tjek altid pointene på din kvittering inden du forlader butikken, og kontakt personalet med det samme, hvis der er fejl. 

Hvis du returnerer et køb, hvor du har betalt med point, får du ikke pointene retur. De betragtes som rabat, og er dermed en besparelse ved købet.

I Matas optjener du 1 point for hver 10 kr., du handler for. Du optjener dog ikke point på håndkøbsmedicin, lægemidler til dyr, gavekort samt modermælkserstatning. Du optjener heller ikke point, når du handler i Matas på Færøerne og Grønland.

Alle point er personlige og kan ikke overføres fra en profil til en anden.

Du kan altid følge med i din pointsaldo under "Mit Matas" og "Mine Point".

 

Kan mine point blive for gamle?

Der går 2 år fra optjeningstidspunktet til dine point udløber, så husk at bruge dem inden. Vi skriver til dig i god tid, og det er altid de ældste point, du bruger først.

Vil du have hjælp til at huske at bruge dine point, inden de udløber, kan du med fordel hente vores Club Matas app.

 

Jeg kan ikke finde Club Matas pointshop?

Club Matas pointshop er lukket den 30-3-20.

Vi har ikke ændret i måden du optjener point på. Her er det stadig 1 point pr. 10 kr. og du optjener stadig point når du handler i vores fysiske butikker og på matas.dk. De point du har stående på din profil nu, forsvinder ikke.

Koder der er købt i pointshoppen kan fortsat benyttes indtil de udløber.
I den kommende tid byder vi på mange nye og spændende tiltag i Matas, og vi har allerede indført vores "medlemstreat" koncept.

Du kan altid se de aktuelle medlemstreats her
 

Hvorfor har jeg ikke fået point for mit køb?

Hvis du ikke har fået point for dit køb kan det skyldes flere ting:

Når du handler på matas.dk, er dine point først synlige på din profil, når ordren er faktureret og afsendt.

Hvis kassesystemet har været offline ved dit køb, efterregistreres dine point og dit køb automatisk indenfor 48 timer.

Hvis du har købt håndkøbsmedicin, lægemidler til dyr, gavekort eller modermælkserstatning, modtager du ikke point for købet. Hvis du har handlet i Matas på Grønland og Færøerne, modtager du ligeledes ikke point.

Hvis du har handlet i en butik og glemt at fremvise dit medlemskort, kan du sende et billede af din kvittering til kundeservice.

 

Hvorfor bliver jeg trukket i point ved retur?

Hvis du har fået en gave fra Matas og vil returnere den, skal du oplyse dit medlemskortnummer, så vi kan trække pointene fra.

Shopper du noget andet i stedet, får du naturligvis point tilbage igen. Din pointsaldo er derefter den samme som inden du returnerede din gave. Undlader du at oplyse om dit medlemskab ved returnering, kan det medføre, at vi inddrager dine point og evt. melder dig ud af Club Matas.

Gavekort giver point, når du bruger det - ikke når du køber det. Du kan ikke give dine point videre til andre eller modtage point fra andre, heller ikke ved dødsfald.

 

Hvad kan mine point bruges til?

Dine point kan benyttes til at opnå en rabat på et køb direkte i butikken eller på matas.dk.

Point kan ikke bruges til håndkøbsmedicin, lægemidler til dyr og gavekort. Du kan ikke benytte point som rabat, hvis du har abonnement eller Club Matas Plus i kurven.
Du optjener kun point på det køb du reelt set betaler - du optjener ikke point på den del af beløbet som du betaler med point, som du allerede har optjent. 

Når du handler på matas.dk, kan du indløse dine point til en rabat under betalingsprocessen, hvis du er logget ind med din Club Matas profil. 
 

Anvender du point som rabat i vores butikker hjælper ekspedienten med at indløse den ønskede pointsats når du betaler.

Hvis du returnerer et køb, hvor du har betalt med point, får du ikke pointene retur. De betragtes som rabat, og er dermed en besparelse ved købet.
 

Når du benytter dine point som rabat skal du have minimum 125 point.

Pointene er inddelt således.

Pointsatser:

125 point = 25 kr.

250 point = 50 kr.

375 point = 75 kr.

500 point = 100 kr.

1000 point = 200 kr.

1250 point = 250 kr.

1500 point = 300 kr.

2000 point = 400 kr.

2500 point = 500 kr.

 

Kan jeg fortryde et køb betalt med point?

Ja det kan du godt, du mister dog de point der er anvendt til rabat på købet.

Når du anvender point omdannes det til en rabat. Du får derfor ikke point tilbage ved retur. Det er heller ikke muligt for butikkerne at tilbageføre de point, du har anvendt på det returnerede køb, til din profil. 

Ønsker du at returnere en vare, i butik hvor du helt eller delvist har benyttet din point som rabat, og i samme køb vælger nye varer, tilsvarende værdien, vil pointrabatten gælde på den nye ekspedition.