Vareprøver og gaver
Når du handler på matas.dk vil du opleve muligheden for at vælge en gave ved et køb. Disse er betinget af et køb, eksempelvis 'Køb for 400 kr. Clinique og vælg en gave'. Du kan i din kurv se om du mangler at handle for mere for at få gaven. Gaven bliver automatisk tilføjet din kurv når beløbet eller antallet af varer er opnået. Er varen ikke i din kurv har vi ikke flere på lager, og hjemmesiden vil blive opdateret hurtigst muligt.
Når du handler for mere 499 kr. og er du Club Matas medlem vil du få muligheden for at tilføje en "Overrask mig" vareprøve til din bestilling. Vores "Overrask mig" vareprøver er forskellige og er en blanding af vareprøver for både damer og herrer. Dette betyder, at vi ikke præcist kan angive, hvilken vareprøve der vil blive vedlagt i din ordre, ligesom der ikke blevet kigget på navnet på bestillingen når vareprøven bliver vedlagt. Dette betyder også, at vores kundeservice ikke kan give dig yderligere information om den specifikke vareprøve.
Muligheden for vareprøver og gaver gælder så længe lager haves.
Vi har ikke mulighed for at flytte gaver eller vareprøver fra en butik til en anden.
Hvordan får jeg rabatten?
Vil du gerne gøre brug af tilbuddet som eksempelvis lyder således 'Køb for 200,00 kr. spar 20%'?
Prisen vil automatisk ændres i kurven på de varer, tilbuddet gælder for når du kommer over 200 kr.
Tilbuddet kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatkoder. Læs mere om rabatter her.
Er min ordre gået igennem?
Når du modtager en bestillingsoversigt er din ordre gået korrekt igennem. Den bliver sendt til den mailadresse, du har skrevet på din ordre. Hvis du ikke modtager bestillingsoversigten inden for kort tid, tjek da dit spamfilter eller uønsket post.
Modtager du den ikke, kontakt kundeservice på her og oplys mailadresse og telefonnummer angivet på ordren.
Hvad gør jeg, hvis min ordre indeholder gaver til andre?
Ud fra alle varer i indkøbskurven er det muligt at vælge byttemærke og gavepose. Prisen for gaveposer er 5 kr.
Kan jeg få pakket min gave ind, når jeg handler på matas.dk?
Du kan i kurven under bestilling vælge at få en gavepose tilsendt.
Da det er forbundet med mere håndtering og tid at pakke produkter ind, så har Matas valgt at det er muligt at tilkøbe gaveposer til 5 kr. Vi ønsker nemlig at din ordre skal sendes afsted hurtigst muligt.
I travle perioder f.eks. op til Black Friday kan der opstå tidspunkter hvor det ikke muligt at vælge gaveposer. Der er også enkelte varer der grundet størrelse og form ikke egner sig til gaveposer inden forsendelse, og derfor kan du ikke vælge gaveposer til dem.
Bemærk, at du altid får et digitalt byttemærke tilsendt. Det er vedhæftet din ordrebekræftelse. Dette byttemærke gælder alle varer på din ordre.
Hvad er en bestillingsvare?
Varegrupper, der bestilles hjem fra eksterne leverandører, kaldes bestillingsvarer. De har en længere leveringstid. Købsaftalen er først bindende for Matas, når vi sender dig en bekræftelse. Det fremgår på den enkelte vare på matas.dk, hvis det er en bestillingsvare du er ved at ligge i kurven.
Hvis du laver en ordre, der indeholder en eller flere bestillingsvarer, vil det altid være den længste leveringstid, der er gældende på hele ordren.
Kan jeg ændre/tilføje i min ordre?
Det er ikke muligt at tilføje en eller flere varer til en eksisterende ordre. Hvis du ønsker dette, kan du annullere din ordre og bestille igen med det ønskede antal.
Hvis du ønsker at ændre et produkt i din bestilling, kræver det, at det nye produkt har tilsvarende værdi eller lavere, da det ikke er muligt, at forhøje det beløb du oprindeligt har godkendt ved ordreafgivelse.
Hvis du ønsker at ændre varer eller opdager andre fejl på din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte Kundeservice her.
Kan jeg annullere min ordre?
Ja, ved at klikke på linket ”Se hvor langt din ordre er kommet!” øverst i din bestillingsoversigt. Du logger ind med dit telefonnummer og trykker på ”Annuller ordre”.
Har du modtaget en ordrebekræftelse er din pakke afsendt og derfor er det ikke længere muligt at annullere din ordre. Du kan vælge at tage imod eller hente pakken, og herefter returnere varerne i din Matas butik. Så får du dine penge retur med det samme.
Alternativt kan du nægte at modtage eller hente din pakke. Når den kommer retur i vores varemodtagelse får du din betaling refunderet samt en bekræftelse sendt pr. mail.
Kan jeg tilføje en kommentar til min ordre?
I betalingsprocessen vil det være muligt at tilføje en kommentar til din ordre. Dette gør du nederst i ”Oversigt”. Bemærk, at dette vil forlænge behandlingstiden på din ordre, da vi skal behandle kommentaren manuelt.
Der kan i ekstraordinært travle perioder være lukket for at tilføje en kommentar.
Hvor lang er holdbarheden på mine varer?
Vi garanterer at du kan nå at anvende dine helsevarer inden udløbsdatoen på varen.
Dog tages der forbehold for hvis du handler mere end én stk. af samme produkt, hvor vi ikke kan garantere at alle varer kan indtages inden udløbsdatoen.
Du har naturligvis fuld returret, hvis du ved at det ikke bliver muligt for dig at anvende alle produkter inden udløb - og så skal du også være opmærksom på, om det er angivet som "bedst før" eller "mindst holdbar til" da førstnævnte ofte er god længere.
I forhold til andre varer såsom cremer m.v. kan et uåbnet produkt ikke blive for gammelt. Det er ikke lovpligtigt at man som leverandør og forhandler skal oplyse om produktionsdato.
Hvis man oplever at der er noget galt med et uåbnet produkt skyldes det ikke alder, men derimod enten en produktionsfejl eller forkert opbevaring.
Hvordan opbevares kølevarer under transport?
Vi har altid kølevarer opbevaret på køl på vores lager, men under transport er de ikke på køl. Det fremgår på produktet, at det ikke påvirkes eller forringes ved transport.
Varerne kan holde sig de dage det tager fra ordreafgivelse, til de lander i butikken. Vi kan ikke mærke din ordre med ” indeholder kølevarer”, og det er derfor vigtigt, at du altid afhenter din ordre med "kølevarer" hurtigst muligt.
Det står på selve produktet og inde på matas.dk, hvis produktet skal opbevares på køl.
Hvorfor melder I varen udsolgt på min ordre, når den er på matas.dk?
Det kan forekomme, at to kunder køber den sidste vare inden for kort tid. Da er lagerstatus ikke opdateret, og derfor vil det være den først indkommende bestilling, der får varen. I dette tilfælde melder vi varen udsolgt på øvrige ordrer.
Nogle varer får vi leveret fra en ekstern leverandør, og derfor oplever vi også, at varer er udsolgt hos leverandøren, men endnu ikke er opdateret i vores lagerstatus.
At den/de varer, der er meldt udsolgt på din bestilling, er tilgængelige på matas.dk nu, kan skyldes at vi, eller vores leverandør, efterfølgende har fået varerne hjem på lager igen.