Matas kundeservice

Reklamation

  • Opdateret

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Når du handler i Matas har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, såfremt du kan fremvise købsbevis.
Det kan være at du har modtaget en defekt vare, at varen er gået i stykker under transport eller at varen er blevet defekt inde for 24 måneder ved almindeligt brug.
 

For varer handlet på matas.dk

Ønsker du at få behandlet en reklamation, skal du gøre brug af vores retur- og reklamationsportal.

 

For varer handlet i butik

Ønsker du at få behandlet en reklamation på en vare, som er købt i en Matas butik, skal du altid henvende dig i en af vores butikker, som kan hjælpe dig med at vurdere reklamationen.

 

Der var en defekt vare eller fejl i min ordre, da jeg modtog den – hvad gør jeg?

Hvis du modtager en defekt vare, eller der mangler en eller flere varer i ordren, skal du sende en
skriftlig henvendelse til Kundeservice på vores retur- og reklamationsportal.

Her skal du følge vejledningen. Husk også at vedhæfte et billede af den kasse du har modtaget varen i, så vi kan se pakkelabelen, og af den forkerte/defekte vare, du har modtaget.

 

Mit Garmin ur er gået i stykker – hvad gør jeg?

Garmin vil gerne selv håndtere deres reklamationer i direkte kontakt med forbrugeren, så du skal som kunde kontakte Garmin support direkte på deres site https://support.garmin.com/da-DK/ – eller ringe på 7071 6401. De kan oprette Reklamation. Du skal kontakte Kundeservice på vores kontaktformular med beskrivelse af defekten og dit ordrenummer. 

 

Hvad gør jeg, hvis min solcreme har smittet af på mit tøj?

Sollotion indeholder så effektive UV-filtre, at der er risiko for, at det smitter af på tøjet. Risikoen bliver mindre, hvis du lader lotionen tørre helt ind i huden, inden du tager tøj på.

Hvis du alligevel skulle have fået sollotion på tekstiler, er det vigtigt, at du følger vores pletfjerning, som du kan læse her matas.dk/pletfjerning. Dette skal følges før du forsøger andre pletfjerningsmetoder eller vasker tøjet første gang.