Hvem kan jeg vælge som fragtleverandør?
Vi kan sende med GLS, PostNord, DAO, Burd og Instabox. Matas Webshop leverer kun til adresser i Danmark. Vi sender ikke til Grønland eller Færøerne.
Hvis pakkeshoppen/pakkeboksen er fyldt op, så forbeholder fragtselskabet sig retten til at levere pakken til en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop, hvis der ikke er plads i den, som du har ellers har valgt ved bestilling af ordren. Du får automatisk besked, hvis det sker.
Hvis du vælger levering til privatadresse og ønsker en speciel aftale om leveringssted, skal du lave en personlige aftale med transportøren.
Ved leveringer af større varer med fragtmand, vil levering være til kantsten.
GLS
Hvis du bestiller med GLS og ønsker pakken stillet på adressen, hvis du ikke er hjemme, skal du lave en fuldmagt, da det er et spørgsmål om erstatning, hvis pakken forsvinder. Du skal oprette din fuldmagt på GLS' hjemmeside. Du skal oplyse Track and Trace nummeret, som først bliver sendt til dig i din ordrebekræftelse.
PostNord
Hvis du bestiller med PostNord og ønsker pakken stillet på adressen, hvis du ikke er hjemme skal du tilmelde dig Modtagerflex på PostNords hjemmeside.
Hvis du ikke laver en personlig aftale, gælder transportørens betingelser og vilkår i forhold til levering af ordren.
DAO
Hvis du bestiller med DAO skal du være opmærksom på, at der altid vil være tale om en flexlevering (levering uden underskift fra modtager). Dette betyder at DAO altid vil levere din pakke til din postkasse. Hvis der ikke er plads i postkassen, så vil pakken blive stilles foran din hoveddør.
Ved lejligheder/opgange har DAO adgang til 95% af alle opgange – Hvis du fx. bor på 7 etage, så er det der pakken bliver leveret. Kan DAO af den ene eller anden grund ikke levere pakken forsvarligt, tager de pakken med i nærmeste pakkeshop. (Du vil blive adviseres hele vejen)
Burd
Hvis du bestiller med Burd på hverdage inden kl. 14 vil din ordre blive leveret i tidsrummet 18:00 til 22:00 samme aften. Du modtager en SMS fra Burd med et forventet leveringstidspunkt (+/- 30 min).
Instabox
Instabox har pakkebokse i Storkøbenhavn og tilbyder levering samme og næste dag.
Ved bestilling inden kl. 9:00 på matas.dk leverer Instabox samme dag og ved bestilling inden 15:00 på matas.dk, leverer Instabox næste dag.
Levering af varer fra Matas Specialvarelager
Når man bestiller fra Matas Specialvarelager står det tydeligt på produktsiden.
Produkter som sendes derfra kan kun leveres til pakkeshop eller privatadresse. Butikslevering er ikke en mulighed. Hvis du har andre vare i kurven, som sendes fra vores almindelige lager skal du i kurven vælge fragt to gange, idet man kan vælge at få pakkerne til forskellige leveringsadresser eller udleveringssteder.
Hvorfor er min pakke leveret til en anden pakkeshop end bestilt?
Hvis du oplever at din pakke er blevet leveret til en anden pakkeshop eller pakkeboks end du har bestilt den til, så er det fordi pakkeshoppen/pakkeboksen du har bestilt pakken til, er fyldt op.
Hvis pakkeshoppen/pakkeboksen er fyldt op, så forbeholder* fragtselskabet sig retten til at levere pakken til en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop, hvis der ikke er plads i den, som du ellers har valgt ved bestilling af ordren.
Det afhænger af transportøren hvor længe din ordre ligger klar til afhentning i pakkeshop. Når du har fået besked om at du kan hente din ordre, vil det fremgå tydeligt.
*Dette er et generelt forbehold fragtselskaberne har, men det forekommer primært i spidsbelastnings perioder hvor der er mange pakker, så som Black Friday, jul osv.
Fri fragt på nogle leveringsformer
Vi har, som mange andre, ændret i vores fragtpriser, fordi det er blevet langt dyrere for os at få transporteret din pakke helt hjem til dig.
Hvis du handler for mere end 129 kr. får du fri fragt til Matas butik. Handler du for mere end 499 kr. vil du få tilbud fri fragt-muligheder til pakkeshop eller privatadresse.
Husk at du som Plus-medlem altid få mulighed for fri fragt – helt til døren på alle dine ordre. Du får også ekstra mange point, rabatter, og meget mere forkælelse.
Se alle vores fragtpriser her:
https://www.matas.dk/fragt
Hvad koster det at få leveret min ordre?
Du kan læse om Matas' fragtpriser her: http://www.matas.dk/fragt
Hvor lang leveringstid har I?
Det fremgår i din bestillingsoversigt hvilken leveringstid, der forventes og leveringstiden varierer afhængig af typen af vare. Leveringstiden er altid angivet i hverdage. Du kan også se den aktuelle leveringstid inde på selve varen på matas.dk når bestiller.
Hvis du laver en ordre, der indeholder en eller flere bestillingsvarer, vil det altid være den længste leveringstid, der er gældende på hele ordren. Det er ikke alle varer, der er mulige at bestille med BURD levering, f.eks bestillingsvarer og varer med mere end 1-2 hverdages levering.
Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder (f.eks. under Covid-19, Black Week/Friday, jul osv.). Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare.
Levering med Burd
Når du benytter BURD delivery, som transportør og bestiller din ordre hverdage inden kl. 10.30 (vest for Storebælt) og kl 14:00 (øst fra Storebælt) og der ikke er kommentar på ordren, modtager du dine varer samme aften. Servicen tilbydes mandag til fredag (helligdage undtaget).
Din ordre leveres i tidsrummet 18.00 til 22.00 - du kan se hvilke områder de leverer i, ved at klikke her
Du modtager en SMS fra Burd med et forventet leveringstidspunkt (+/- 30 min). Vær opmærksom på, at ordrer med bestillingsvarer ikke kan leveres samme dag.
Levering med DAO
Leveres der om natten eller tidlig morgen, og de har derfor ikke mulighed for at ringe på eller tage kontakt til dig, hvis de ikke kan komme ind i din opgang eller på anden vis stille pakken ved din dør. Så vil pakken blive leveret til den nærmeste pakkeshop.
Da der er tale om en flexlevering er det modtageren der bærer ansvaret, hvis pakken forsvinder.
Ved leveringer af større varer med fragtmand, vil levering være til kantsten.
Hvornår bliver min ordre leveret?
Din ordre afsendes typisk inden for 1-2 hverdage og 3-5 hverdage ved bestillingsvare. Det fremgår tydeligt i din bestillingsoversigt, hvilken leveringstid der forventes.
Vi sender en ordrebekræftelse fra os så snart ordren er behandlet og afsendt. I den mail er din faktura vedhæftet som en PDF-fil. Af miljøhensyn sender vi ikke en fysisk faktura.
I ordrebekræftelsen kan du følge ordren. Du skal dog være opmærksom på, at du først kan følge din ordre via linket efter kl. 20:00 samme dag vi sender, når det gælder levering med GLS, DAO og PostNord.
Eftersender I de varer, der er udsolgt i min ordre?
Når vi melder en vare udsolgt på din ordre, modtager du samtidig en mail, der bekræfter at vi kun trækker beløbet for de varer, der er tilbage på din ordre og som vi kan sende. Den eller de varer der er meldt udsolgt sendes ikke på et senere tidspunkt.
Jeg har bestilt levering af en pakke til min Matas butik, men jeg kan ikke nå at hente den?
Er pakken leveret til din valgte Matas butik, så kan vi desværre ikke omdirigere den til hjemmelevering. Henter du ikke din pakke vil den blive sendt retur efter 14 dage og du vil automatisk for dine penge retur. Du får en mail herom når vores lager har håndteret din returpakke.
Kan jeg hente min ordre i en Matas butik?
Når du bestiller en ordre på matas.dk med levering til butik, bliver ordren pakket og afsendt fra vores centrallager, hvorfor du ikke kan afhente ordren i butikken samme dag. Du modtager en mail, så snart ordren ligger klar til afhentning i butikken.